måndag 14 oktober 2013

Kvalitetsvecka

Jag är löpare! Men en skadad löpare. Ont i en häl. Plantar fascia. Har kört alternativ träning sedan Tjejmilen. Jäkla trött på det här alternativshitet nu. Det ÄR bra att köra alternativt ja, men att inte bara. Varva alternativ träning med löpning är kul. Det är inte kul att inte kunna springa alls. Suck. Nästan så desperat att jag funderar på att springa i vatten. Men bara nästan.

För att liva upp stämningen lite tänkte jag köra en kvalitetsvecka den här veckan. Alla pass ska vara kvalitetspass, dvs intervaller av nåt slag. Undantaget styrketräningen. I dag körde jag ett spinningpass på SATS med maken. Det var ett grymt jobbigt pass med en intervallstege på 2, 4, 6, 8, 6, 4, 2 med 30 sek till två minuters vila. I morgon blir det cykel till jobbet med intervaller av nåt slag. Har inte bestämt än. Det lutar åt 5*4 minuter med 90 vila.

Känner mig rätt sliten i dag med en känslan som om jag har varit i badhuset hela dagen (typ). Frusen, seg och mosig. Hoppas inte det är nån förkylning på g... .



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar