söndag 9 juni 2013

Så gick det

Multisportpremiär i lördags. Med Ida. 3.5 km löpning, 16 km mtb, 5 km paddling och därefter 5 km orientering. Och det gick bra. Över förväntan. Och som jag skrev tidigare så var jag lite nervös inför orienteringmomentet. Men det skulle ju vara superlätt men givetvis gjorde jag en krok från början på två minuter. Nybörjarmiss, jaja, har inte hållit i en karta på fem år typ. Så nu är det till att fräscha upp den lilla detaljen inför AIM. Hehe.

Tar det från början. Löpningen. Vi snoddade. Jag hade en rem runt magen som Ida var kopplad till, så jag "drog" henne runt den första slingan. Eller drog och drog. Linan var inte spänd värst många hundra meter. Vi växlade som första damlag och jag tror att det var tre mixlag före. Därefter bytte vi till cykelskor och hjälm och satte av på 16 km mtb. Och det gick också bra. Ida var rätt hämmad av en ryggskada som hon fått efter en cykelvurpa tidigare i veckan. Men hon bet ihop, har ju fött tre barn liksom... . Jag cyklade på för allt jag hade och efter halva banan fick jag nån typ av kick och det kändes och gick så himla lätt. Vi växlade först också efter cykelmomentet (hade bästa tiden av tjejlagen). På skakiga ben (mina ben var rätt skakiga i alla fall) löpte vi till Acronen och satte den i vattnet. Ida var mest hämmad vid paddlingen,  men det gick förvånansvärt bra ändå med tanke på att vi bara tränat två gånger tillsammans på det momentet. Paddlingen var låååång. Känns i axlarna i dag kan jag säga... . Vi hade bästa tiden av tjejlagen. Och sist men inte minst. Orienteringen. Vi satte av, med snodden mellan oss. Jag strulade lite, behöver inte säga mer hehe, redde ut det och sen gick det smärtfritt, dvs vi hittade alla kontrollerna, men det smärtade i kroppen. Tunga ben. Trött. Törstig. Och vi nådde fram till målet. Först. Tappade visserligen tre minuter totalt men vann ändå med 50 sekunder nåt.

Superkul tävling. Bra lagkompis. Fantastiskt väder. Och en seger! Kan det bli bättre?
Omedveten om vad som väntar...
Var sak på sin plats
Laddade innan start
Ja, vi vann!
Trött!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar