onsdag 22 maj 2013

Maraton på en helt vanlig onsdagskväll

I måndags trodde jag aldrig att jag skulle kunna springa Karlstads Maratonstafett som arrangerades i kväll. Men kroppen är fantastisk. Smärtan (ja j-vlar!) i framsida lår var som bortblåst. Kroppen kändes lätt med tanke på Varvet i lördags. Jag sprang. Med tre grymma tjejer i mitt lag, Löfbergs 1. Och med fyra andra grymma tjejer i Löfbergs 2.

Banan mätte ca 2.3 km. Så 18 varv skulle avverkas. Vi delade upp sträckorna så att två löpare körde vart annat varv i nio sträckor. Vi snittade cirka 9.30 per varv. Jag sprang fyra varv, mer hade jag nog inte pallat med. Mitt fjärde varv var riktigt jobbig och höger baklår gjorde sig tillkänna. Löpfritt i två dagar nu. Minst.

Vi hade som mål att gå under 3 timmar vilket båda lagen också gjorde. Tror inte det var något mer lag med "bara" fyra löpare. Och inte heller några andra lag med "bara" tjejer. Så, tvåa och femma vart Löfbergs 1 och 2. Och båda lagen under tre timmar. Grymt!

Bra löparväder, bra arrangemang, grymma tjejer, mycket folk. Tjoho!

Två av sponsorerna
Hej!
Actionbild 1
Nu stretchar vi!
Men shit va snabbt jag sprang!
Snart kommer hon. Ida.
Japp, pålitligt!
Actionbild 2
Målgång för Löfbergs 1. 
Löfbergs lag 1
Hej och hå! Rusa hem till stackars
barnvakten som tappert försökte
somna om en gallskrikande lillasyster.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar