fredag 17 augusti 2012

Mariebergsskogen och styrka på altanen

En sextimmarsvistelse på Mariebergsskogen kan göra vem som helst trött. Och glad. Och nöjd. Jag, kidsen, Eva & co slog alltså ihjäl fredagen på bästa sätt! Mera sånahärana´ fredagar tack!

Hembakad pizza till middag. Gröt till unga fröken. Som efter tre dagar knäckte svälgkoden. Grattis!

Efter middagen spelade brollorna och maken tv-spel, fröken somnade och jag styrka de på altanen. Filmade en övning hmmm. Brukar köra 30-40 minuters styrka. Övningarna är planka, armhävningar, några övningar med "trx-bandet" enligt Lofsans modeller, hantlar och kb. Brukar köra i set så det blir aldrig någon vila, kan man säga. Snabbt och effektivt.

Övningen jag filmade kör jag i fyra omgångar. Rätt bra att filma så ser man vad man gör för fel. Putar lite för mycket med rumpan. Kanske gör övningarna för snabbt? Mer fel? Vad? Det är nackdelen med att träna själv hemma. Gör säkert en massa generalfel. Jag får ofta ont i svanken och i handlederna. Så nåt fel gör jag. Alldeles säkert.... .

Nu godisskålen och tv:n!




Här hänger den...
Brollorna på vargen!
Minigolf!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar