måndag 13 augusti 2012

Kräftor och glutenfri västerbottenpaj en helt vanlig måndag

Så. Nu har vardagen kickat igång. I går kväll packades dagisväskorna, kläder lades fram, bordet dukades för frukost, kaffebryggaren laddades och grötkastrullen gjordes redo. Lite ovant att rodda ensam i dag men det har gått bra. Med kaffe.

Nu ska maken och jag äta kräftor och glutenfri västerbottenpaj. Brollorna åt pajen och korv(!) till middag. Kungen tyckte pajen smakade som riskakor. Vet inte hur jag ska tolka det...?

Pajdegen:
3 dl glutenfri mjölmix (jag gjorde slut på slattarna av Sempers Mix, Sempers Mix med fiber och Jyttemjöl)
125 g smör
1 äggvita
1-2 msk vatten
Låt degen vila i kylskåp minst en timme.
Förgrädda 10 minuter i nedre delen av ugnen på 200 grader.
(Fylld paj gräddas i mitten av ugnen 15-20 min)

Har sprungit med vagnen 40 minuter och styrkat 30 minuter idag. Stel i baklåren. Inget jämfört med hur bästa Ida måste känna sig. Var med på Stockholm Extreme Challenge i helgen. Huga! Järnkvinnan!

Och 15-timmarsbarnen får ingen lunch på dagis denna veckan. Så maken får nog bjuda ut oss på lunch på IKEA i morgon (dvs skicka med en slant).

I morgon ska jag nog springa backe.

"Makar jiskaka"! 
En timme i kylskåp
Mmm!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar