fredag 10 augusti 2012

Glutenfri pan pizza

Gjordet en så god glutenfri pan pizza i dag till middag! Degen vart perfekt. Jäste förvånansvärt bra! Har ett så bra recept på tomatsås också!  Övriga ingridienser var mozarella, tomater och salami och sen ost. Massor av ost. Och till skapelsen serverades pizzasallad. Också den hemmagjord.

Recept på degen:
50 g jäst
4,5 dl vatten
750 g glutenfri mjölmix. Jag tog Sempers Mix och en skvätt Sempers Pofiber
1 dl olja
1 tsk salt
Jäs 30 min


Tomatsåsen:
Hacka en rödlök och fräs med 2 msk olja. Tillsätt 2 msk tomatpuré och pressa en vitlöksklyfta.
Häll i en burk krosade tomater, 0.5 msk senap, 1 msk flytande honung, 0.5 tsk salt, 0.5 msk balsamvinäger, 2 msk torkad oregano, 1 tsk sambal oelek.
Koka ihop 15 min


Grädda cirka 20 min på 225 grader (ingen förgräddning behövs)

Mmmmm

Dagens träning: lätta intervaller 6*60/30 tot 30 min + 20 min bålstyrka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar